Via mijn werk als online adviseur mocht ik een demo bijwonen van de Coosto AI Content generator. Dit was een leerzame inspirerende demo. Voor mij de eye-opener voor de toepassing van AI.
Coosto is een social media monitoring en webcare platform dat door social media teams wordt gebruikt. Het biedt functionaliteiten zoals monitoring van merkvermeldingen, sentimentanalyse, en trendvolging op sociale media. Teams kunnen ook klantenservice verlenen door direct te reageren op opmerkingen en vragen. Het is mogelijk om berichten in te plannen en publiceren. En rapportage- en analysetools helpen bij het meten van resultaten en het verbeteren van strategieën.
Demonstratie AI content generator
Via mijn werk als online adviseur mocht ik een demo bijwonen van de Coosto AI Content generator. De aardige meneer van Coosto liet ons in een half uur zien hoe je met Coosto social posts kan genereren. Op de achtergrond werd ChatGPT door Coosto geraadpleegd. Coosto deed in feite niets anders dan met een gebruiksvriendelijke interface ons helpen de juiste prompt te maken en invoeren bij ChatGPT. Een type toepassing waar ik al over had gelezen in de nieuwsbrief van Alexander Klöpping en had geprobeerd te gebruiken met Notion.
De eye-opener
Deze demo was precies wat ik nodig had om de stap te maken van abstracte kennis naar een praktisch toepassing. Het zag een concreet voorbeeld van hoe ik ChatGPT zou kunnen gebruiken in mijn werk. Vooral de mogelijkheid om een tone of voice te kunnen kiezen, was een enorme eye-opener. Tot dit moment zat ik ‘vast’ in een feitelijk kader van vraag en antwoord. Nog teveel in computertaal zoals BASIC waarin ik op mijn 10e al kon programmeren (thanks paps). Nu zag ik hoe AI niet rechtlijnig is maar 3 dimensionaal.